2017. január 9., hétfő

Ropogós perec

Az új évet egy sós finomsággal kezdem, amit még karácsonyra sütöttem, majd utána szilveszterre is elkészítettem, mert annyira szuper. Frissen és több nap után is igazán ropogós, szuper borkorcsolya. A szilveszteri vendégeink is szívesen ropogtatták a bor mellé. A perecek ízlés szerint megszórhatók különböző magokkal. Én a második sütést lenmaggal ill. szezámmaggal szórtam meg, arról sajnos nem készült kép. Érdemes nekiállni, mert remek rágcsálnivaló. :)
Bevallom idén még nem sütöttem semmit, mert a karácsonyi sütkérezés után egyáltalán nem volt kedvem bekapcsolni a a sütőt. Ráadásul az önkontrollomnak köszönhetően a kedvencemből, a zserbóból még van néhány szelet, így 2017 első napjain sem nélkülözöm az édességet.  :)
Akkor következzék a szuper perec!

Ropogós perec
Hozzávalók:
50 dkg liszt
1 evőkanál só
1 dl tej
10 dkg zsír
10 dkg vaj
egy kis doboz tejföl fele
2 dkg élesztő

1 tojás kenni

Elkészítés:
A hozzávalókat kimérjük egy tálba majd összegyúrjuk. A tésztát lisztezett felületen kinyújtjuk 1-1,5 cm vastagságúra és kiszaggatjuk a pereceket. A tepsire sütőpapírt teszünk és rásorakoztatjuk a pereceket, majd lekenjük tojással. A pereceket előmelegített sütőben 15 perc alatt megsütjük.




2 megjegyzés:

  1. Nagyon szép kis perecek, és finomak is lehetnek! Azt hiszem az én perecszaggatóm is ilyen lehet, mint a tiéd. Már régóta megvan, de csak ritkán használom, nem is tudom miért :-) Pedig olyan jó kis formája van...
    A karácsonyi sütikből nekünk is van még maradék, de már csak a mézesekből :-)

    VálaszTörlés
  2. Köszi, tényleg finomak. Szerintem ugyanolyan perecszaggatónk van. Ezelőtt én is csak egyszer használtam, de most elhatároztam, hogy többet használom, mert klassz kis forma.

    VálaszTörlés