2016. október 9., vasárnap

Almás-zabpelyhes crumble

A crumble, azaz morzsasüti, az angol konyha gyöngyszeme; alul sült gyümölcsréteg a tetején ropogós tésztatakaróval. Ami gyümölcsös az nekem jöhet, így nem csalódtam benne. Gyorsan és egyszerűen elkészíthető bármikor, bármilyen gyümölcsből, ami éppen otthon van. Nálam almás-zaphelyhes készült. Most csináltam ilyet először, nem is értem, hogy eddig miért nem készítettem. Az az egyetlen baja, hogy nem lehet belőle eleget készíteni. Az elmúlt másfél hét alatt már háromszor sütöttem, fantasztikusan finom.  :) A crumble az angolok kedvenc desszertje, és kijelenthetem, hogy mostantól az enyém is. :)


Almás-zabpelyhes crumble
Hozzávalók:
A morzsás tésztához:
200 g zabpehelyliszt
50 g zabpehely
10 dkg vaj
4 evőkanál cukor

Az almás réteghez:
40 dkg alma
2 evőkanál cukor
1 kiskanál fahéj

Elkészítés:
A zabpehelylisztet, a felkockázott hideg  vajjal és cukorral összemorzsoljuk. A tésztának morzsa állagúnak kell lennie. Ezután hozzákeverjük a zabpelyhet is. 

Az almát meghámozzuk, kockára vágjuk és megszórjuk fahéjjal és cukorral. Egy tűzálló tálat kivajazunk, az almát az aljára tesszük. A tésztamorzsát rászórjuk a fahéjas almára. 180-200 fokra előmelegített sütőben 30-35 percig sütjük, míg aranybarna lesz a teteje.

Az alma a morzsarétegek alatt megpuhul.  Melegen és hidegen is finom. :)

Második sütés
 





4 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki a sütid! Én még nem ettem ilyet, de már ránézésre is nagyon finom lehet :-)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm. Egyszerű elkészíteni és tényleg nagyon finom. :)

    VálaszTörlés
  3. Úúúú, ez tuti nagyon fini! Ezt lehet ki is próbálom! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jó, hogy követed a blogom. :) Próbáld ki! Tényleg egyszerű, gyors és bármilyen gyümölccsel készíthető. Nagyon finom! :) Majd számolj be róla, hogy hogy sikerült, hogy ízlett!

      Törlés