2016. szeptember 2., péntek

Diómorzsás-őszibarackos pite

A gyümölcsös sütik a legnagyobb kedvencek nálunk. Az egyszerű kevert sütit éppen olyan gyümölccsel készítem, aminek szezonja van. Ezt a receptet Okkitól kölcsönöztem, csak én sárgabarack helyett őszibarackkal készítettem, a tésztájába pedig kardamom helyett fahéjat tettem. Ezt vittem az egyik kolléganőmhöz babalátogatóba, nagyon finomnak találták.  :)


Diómorzsás-őszibarackos pite 
Hozzávalók:
A tésztához:
30 dkg liszt
1 csipet só
1 csomag sütőpor
1 teáskanál fahéj
10 dkg vaj
15 dkg cukor
1 csomag vaníliás cukor
3 tojás
2 dl tej

+ 45 dkg megpucolt őszibarack, tisztán mérve

A morzsához:
5 dkg barna cukor
3 dkg kis szemű zabpehely
5 dkg durvára vágott dió
5 dkg hideg! vaj



 
Elkészítés: 
Egy tálba szitáljuk a lisztet, majd a csipet sóval, a fahéjjal és sütőporral elkeverjük.

A puha vajat a cukorral habosra keverjük, majd a tojásokat egyesével hozzáadva tovább habosítjuk. Váltakozva hozzáadjuk a tejet és a sütőporos lisztet, majd egyneművé keverjük.

Sütőpapírral bélelt, közepes nagyságú tepsibe simítjuk. Tetejét kirakjuk a megpucolt, kimagozott és felezett őszibarackokkal, a magházukkal felfele.

A morzsához a hozzávalókat kézzel gyorsan összedolgozzuk. Nem kell hogy összeálljon, a lényeg, hogy morzsás maradjon! Rászórjuk a barackra, majd előmelegíttet sütőben, kb. 30-35 perc alatt készre sütjük. Végezzünk tűpróbát!

2 megjegyzés: