2016. április 30., szombat

Citromos-diós keksz (sütipecséttel)



Még tavaly vettem egy Home Made sütipecsétet, aminek kipróbálására múlt hétvégén került sor, bár már régóta készültem rá. A fagyasztóba találtam egy kevéske diót, s ennek felhasználásával megalkottam ezeket a enyhén citromos diós kekszeket. Ízre isteniek, a nyomott forma látszik, de teljesen nem vagyok megelégedve vele. Melegen  puhák, ha kihűlnek akkor pedig kekszesen omlósak. Jól záródó kekszes fémdobozban akár 2-3 hétig is eltarthatók, bár nálunk ez nem valósult meg. :) Ebből a mennyiségből kb. 35 db keksz lett. Sok sikert az elkészítéséhez! :)



Citromos-diós keksz (sütipecséttel)
Hozzávalók:
25 dkg darált dió
25 dkg liszt
20 dkg vaj
10 dkg porcukor
1-2 evőkanál tejföl
1 tojás sárgája
1 citrom reszelt héja


Elkészítés:
A hozzávalókat összegyúrjuk, és kb. 20 perc pihentetés után lisztezett felületen kb 3 mm vastagra nyújtjuk és kör alakú szaggatóval kiszaggatjuk, majd a tésztába belenyomjuk a keksznyomdát.

Sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztatjuk a kekszeket, majd előmelegített sütőben kb. 15-20 perc alatt megsütjük. (A sütési idő a sütőtől függően eltérhet.)


3 megjegyzés: