2015. november 30., hétfő

Zabpehelylisztes birsalmás muffin



Régen jelentkeztem, mostanában nem sütök. Ezt a szaftos birsalmás muffint még régebben készítettem. A zabpehelyliszttől egészséges, a birspürétől pedig nem szárad ki, nagyon kellemes állaga lesz, és isteni benne a megpirult dió. :)

 


Zabpehelylisztes birsalmás muffin
Hozzávalók:
250 g zabpehelyliszt
2 dl birsalma püré
3 evőkanál olaj
50 g cukor
2 evőkanál méz
2 tojás
2 evőkanál tej
50 g pirított dió
1 csomag sütőpor
1 teáskanál fahéj


Elkészítés:
A diót száraz serpenyőben megpirítjuk, majd megdaráljuk. A birsalmát megmossuk, feldaraboljuk és beletesszük egy fazékba. Annyi vizet öntünk rá, hogy ellepje, ízlés szerint cukrozzuk. Ha a birsalma megpuhult botmixer segítségével pürésítjük és egy kevés citromlével meglocsoljuk. 
A tojásokat a cukorral kihabosítjuk, majd hozzáadjuk a mézet, az olajat, a tejet és végül a birspürét is. Két-három részletben belekeverjük a szárazanyagokat: a zabpehelylisztet, a sütőport, a fahéjat és a diót. Muffinpapírt teszünk a formába, kitöltjük a tésztával, majd előmelegített, 180°C-os sütőben 20-25 perc alatt kisütjük.



3 megjegyzés:

  1. Mi is szeretjük a birset, úgyhogy ez biztosan ízlene :-)
    Én is a hétvégén sütöttem birsből, holnap fog felkerülni :-)

    VálaszTörlés
  2. Én nagyon szeretem a birsalmát, főleg kompótot készítek belőle, de idén még lekvárt is főztem be. Kiváncsian várom, hogy mit sütöttél ebből a finom fanyar gyümölcsből. :)

    VálaszTörlés
  3. De szépek azok a birsalmák! Szeretem a belőle készült bármit. A muffinokat is szeretném. Gondolom birslekvárral is elkészíthető, mert nekem csak az van.

    VálaszTörlés