2015. október 9., péntek

Csokis banánkenyér

Banánkenyeret sütöttem, saját recept alapján, nagyon finom lett. A leghálásabb sütik egyike, mivel a banánpüré miatt  nem tud kiszáradni, napokig finom marad. Egyébként egy magazinban azt olvastam, hogy a banán a jó hangulat felelőse. Aki reggel müzlibe fogyasztja, annak jól indul a napja. A  banán egyik alapanyaga segíti a szerotonin nevű boldogsághormon kilökődését. Tehát fogyasszunk minél több banánt! Ha  pedig már barnulófélben vannak, akkor jobb sorsa nem is lehetne, mint egy banánkenyérben. :)


Csokis banánkenyér
Hozzávalók:
15 dkg liszt
10 dkg zabpehelyliszt (aprítógépben finomra daráltam a zabpelyhet)
1 csomag sütőpor
15 dkg cukor
6 evőkanál olaj
2 tojás
2 érett banán
1 teáskanál fahéj
pici őrölt gyömbér
5 dkg étcsokoládé (lehet több is)
csipet só

Elkészítés:


A lisztet, a zabpehelylisztet, a sót, a sütőport, a gyömbért, fahéjat és az apróra vágott étcsokoládét összekeverjük egy nagyobb tálban.
A banán botmixerrel pépesítjük. A banánpépet, a cukrot, a tojásokat és az olajat összekeverjük, majd hozzáadjuk a lisztes keveréket.
A püspökkenyérformát kivajazzuk és kilisztezzük, majd beleöntjük a kész tésztát.180°C-ra előmelegített sütőben sütjük kb. 50-60 percig. Tűpróbával ellenőrizzük, átsült-e a banánkenyér.  Ha nagyon pirulna a teteje sütés közben, tegyünk rá alufóliát.

5 megjegyzés:

  1. Ez nagyon finom lehet! Én is sütöttem már banánkenyeret, de azt sajnos nem saját ötletből :-) Nagyon kreatív vagy !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A hétvégén vendégségbe is ilyet sütöttem és nagyon ízlett nekik. :)

      Törlés
  2. Nálunk nincs ideje megbarnulni a banánnak, de ilyen süteményért érdemes elrejteni párat! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálunk is ritkán barnul meg a banán, nagyon szeretjük. Érdemes sütibe is használni, mert nagyon jót tesz a tésztának.

      Törlés
  3. Szeretem a banánt a sütikben! Amúgy meg csak barnán eszem ezt a gyümölcsöt, mert ilyenkor a legnagyobb a kálium tartalma :)

    VálaszTörlés