2014. október 25., szombat

Bécsi almatorta / Wiener Apfelkuchen

Itt van az ősz, itt van újra” – írja Petőfi. Színpompás fák, esős, csípős reggelek. Pár napja tényleg beköszöntött az ősz. Ha ősz, akkor almás süti! Az elmúlt egy hét  nálunk az alma bűvöletében telt, kétszer kellett almás pitét sütnöm, melynek receptjét már feltettem. Az alábbi linkre kattintva megtaláljátok:http://vanilinsuti.blogspot.hu/2014/08/almas-pite-mese-almas.html
A mese almás megunhatatlan, de buzgott bennem a vágy, hogy valami újat süssek. Almaszezon van, így egy fergeteges tradicionális osztrák almás finomságot készítettem, amit  németül úgy neveznek, hogy Wiener Afelkuchen, magyarul bécsi almás sütemény. A süti elkészítése roppant egyszerű, de valami isteni finom. Az eredeti receptben fahéj nincs, de azon elvet vallva, hogy almás süti nincs fahéj nélkül, tettem bele. Nekünk nagyon bejött ez az almatorta, ajánlom mindenkinek a hűvös őszi estékre. :)

A receptet az alábbi oldalról fordítottam:http://www.chefkoch.de/rezepte/219401091293481/Wiener-Apfelkuchen.html



Bécsi almatorta / Wiener Apfelkuchen
Hozzávalók: (24 cm tortaformához) 
Tésztához:
200 g liszt
1 teáskanál sütőpor
1 tojás
125 g vaj
egy pici só
100 g cukor
Rátét
5-6 db szeletelt alma
pici fahéj => elhagyható
Öntet
150 g lágy vaj
125 g cukor
1 tojás
100 g liszt
250 ml habtejszín
Tetejére
1 evőkanál cukor
20 g lapokra vágott mandula

Elkészítés:
Egy 24 cm tortaformát jól kivajazunk, kilisztezünk. A tészta alapanyagait gyorsan összegyúrjuk, kb. fél órára hidegre tesszük.

Az almát meghámozzuk, a magházat kivágjuk, szeleteljük. A tortaformát  a tésztával kibéleljük és az almaszeleteket elrendezzük rajta. (Én megszórtam fahéjjal az almát.)

Az öntethez a puha vajat, a cukrot, a tojást kikeverjük, a lisztet hozzáadjuk, majd a tejszínhabot is belekeverjük (nem kell felverni).

A masszát az almán elosztjuk, a tetejét cukrozott mandulával megszórjuk.
Előmelegített sütőben, 180 °C fokon megsütjük. Hidegen szeleteljük.




6 megjegyzés:

  1. Azt a mindenit, micsoda látvány! Gyönyörű és szaftos, el is mentettem! :-)

    VálaszTörlés
  2. Én is szinte hetente sütök almásat:-) Csodás ez almatorta, megér egy próbát... aztán többet is:-)

    VálaszTörlés
  3. Mindent szeretek, ami osztrák, úgyhogy ez a guszta almatorta is biztos nagyon ízlene. Ki fogom próbálni. :)

    VálaszTörlés
  4. Nekem több órát állt a hűtőben, de ahogy szétnyitottam a tortaformát, atomjaira hullott. :((( mit ronthattam el?

    VálaszTörlés
  5. Kedves Névtelen! Nem tudom, hogy mit ronthattál el. Talán kevés ideig süthetted.

    VálaszTörlés
  6. az eredeti recept oldalán található kommentek többsége is megemlíti, hogy tovább kell sütni mint 20-30 perc. Volt aki 1 órán keresztül is sütötte. Véleményem szerint is nagyon kevés a 20-30 perc sütési idő, valószínű ezért esett alkotóelemeire a torta.
    A recept magyar megosztója erre felhívhatta volna a figyelmet ;)

    VálaszTörlés