2014. augusztus 26., kedd

Borzas szilvás lepény

Az egészséges táplálkozás gyakran hangoztatott szabálya együnk sok zöldséget, gyümölcsöt. Én minden nap fogyasztok valamilyen zöldséget, gyümölcsöt, mert imádom őket. Mindig olyan zöldségeket és gyümölcsöket választok, amelyeknek éppen szezonja van, mert akkor a legfinomabb.  A nyár igazi gyümölcskavalkád, dúskálunk a színes, finom gyümölcsökben, közben készülnek a ínycsiklandozó gyümölcsös sütemények. 
Augusztusi szezongyümölcs a szilva. Tavaly rengeteg termett belőle a kertünkben, idén alig, úgyhogy a piacról kellett beszereznem. Szombaton is vettem pár kilót és elkészítettem az egyik kedvenc szilvás lepényünket, idén először. Ennek a kelt tésztás lepénynek a receptjét fogom megosztani veletek, hátha kedvet kap valaki az elkészítéséhez, hiszen még lehet szilvát kapni a piacon. A recept forrását nem tudom megnevezni, egy könyvből fénymásoltam ki régen, de a címét nem írtam oda. Egy a lényeg: ez a lepény egy szaftos, mutatós süti, melynek íze és illata pazar.

Borzas szilvás lepény
Hozzávalók:

a kelt tésztához:
  • 1,5 dl tej
  • 3 dkg élesztő
  • 5 dkg porcukor
  • 40 dkg liszt
  • 2 tojás
  • 5 dkg olvasztott vaj
  • csipet só
a töltelékhez:
  • 2 kg szilva
  • 2 ek cukor
  • 1 mokkáskanál őrölt fahéj
az omlós tésztához:
  • 15 dkg liszt
  • 10 dkg vaj
  • 5 dkg porcuko 
Elkészítés:
1.      Először elkészítjük az omlós tésztát. A tésztához valókat összegyúrjuk, majd fóliába csomagolva mélyhűtőbe tesszük, mert így könnyebb lesz lereszelni.
2.      Az élesztőt langyos tejben csipetnyi cukorral felfuttatjuk, majd hozzáadjuk a lisztet, a maradék cukrot, a tojásokat, a csipetnyi sót, és apránként az olvasztott vajat. A hozzávalókat dagasztjuk, és 30 percig meleg helyen kelesztjük.
3.      A megkelt tésztát kinyújtjuk, és egyenletesen kivajazott nagy tepsibe simítjuk.
4.      A szilvát elnegyedeljük, és szorosan egymás mellé rakjuk a tésztán. A tésztát langyos helyen további 20 percig kelesztjük.
5.      A töltelékhez a cukrot a fahéjjal összekeverjük és a szilvára szórjuk.
6.      Az omlós tésztát nagylyukú reszelőn a szilva tetejére reszeljük, majd a lepényt előmelegített sütőben megsütjük. Kihűlés után szeleteljük. (meghinthetjük porcukorral)

Nagyon finom! Én már többször sütöttem!

2 megjegyzés: