2018. május 6., vasárnap

Túrókrémes csokitorta

Egy kicsit elmaradtam a blogról, mivel nem volt időm rá. A hossszútvégét aktívan töltöttem, négy napig Csehországban voltam. A barátaimmal gyönyörű tájakon jártunk, sokat túráztunk és megcsodáltuk Prága városát is. Szuper volt! :) Na, de térjünk át a sütire! Megint könnyen elkészíthető finomságot hoztam, csokoládés kevert tészta túrókrémmel tortaformában sütve. Egyszerű, de nagyszerű! :) A torta teteje bevonható csokimázzal, nekünk nem hiányzott róla, ráadásul így diétásabb is. :) 


Túrókrémes csokitorta
Hozzávalók:
A csokis tésztához:
3 tojás
10 dkg cukor (én eritritet használtam)
60 ml olaj
120 ml tej
30 dkg liszt
1 csomag sütőpor
egy csipet só
5 dkg étcsokoládé

Túrókrémhez:
50 dkg túró
5 evőkanál cukor
1 csomag vaníliás cukor
1 citrom reszelt héja
150 g joghurt
1 tasak vaníliás pudingpor
1 tojás

Elkészítés:
Először a túrókrémet készítjük el. A túróhoz hozzáadjuk a cukort, a vaníliás cukrot, a reszelt citromhéjat, a tojást, a joghurtot, majd egy botmixer segítségével krémesre keverjük. A végén a krémbe belekeverjük a vaníliás pudingport.
A tésztához a tojásokat felütjük és a cukorral/eritrittel habosra keverjük. Ezután hozzáadjuk az olajat, a tejet és a gőz fölött megolvasztott étcsokoládét, majd az egészet elkeverjük. A lisztet a sóval és a sütőporral összevegyítjük, majd hozzáadjuk az étcsokoládés részhez és egynemű tésztává keverjük. 
A tészta felét egy kizsírozott kilisztezett tortaformába simítjuk, ráöntjük a túrós tölteléket, majd befedjük a maradék csokoládés tésztával. A tortát előmelegített sütőben 35-45 perc alatt megsütjük. A sütési idő függ a sütőtől. Mielőtt kivesszük a sütőből, mindenképpen végezzünk tűpróbát.
 

2 megjegyzés:

  1. De fincsi lehetett, szép könnyű tésztának látszik :-)
    Szép lehetett a csehországi kirándulásotok! Arra nem gondoltál még, hogy a kirándulásidról is nyitsz egy blogot? Biztos annak is sikere lenne, én biztosan végignézném :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm,tényleg könnyű tészta, finom süti. :)
      Jól esik, hogy ilyen érdeklődő vagy a kirándulásaim iránt, de nem tudnék még egy blogot működtetni. A blogozás sok időt és energiát igényel, ezekből pedig hiányom van mostanság.

      Törlés