2018. január 31., szerda

Diós hókifli

Igencsak el vagyok maradva ezzel a bejegyzéssel, hiszen a hókifli tipikus karácsonyi aprósütemény. Igazából annyira imádnivaló süti, hogy bármikor szívesen eszegetném ezeket a porhanyós kifliket. Már az idejét sem tudom mikor sütöttem, nemrég leltem rá a képekre. A recept Horváth Ilonától származik.



Diós hókifli 
Hozzávalók:
A tésztához:
25 dkg liszt
20 dkg vaj/margarin
10 dkg porcukor (én csak 5 dkg tettem bele)
10 dkg dió

Forgatáshoz:
vaníliás porcukor

Elkészítés:
Először a lisztet összekeverjük a dióval, a porcukorral majd hozzágyúrjuk a vajat. Ha összeállt a tészta, akkor 1 órára hűtőbe tesszük pihenni. 
A pihentetést követően a tésztából ceruzavastagságú rudakat sodrunk, amiket 5 cm hosszúságúra darabolunk és kifliket formálunk belőlük. 
A sütőpapírra sorakoztatjuk őket, majd előmelegített sütőben közepes tűznél megsütjük. Akkor lesz jó, ha a kiflilábak már pirulnak. (8-10 perc)
Ha kivettük őket a sütőből, akkor még melegen vaníliás porcukorba forgatjuk a kifliket és egy tálba halmozzuk őket.



4 megjegyzés:

  1. Nagyon guszták, ezt egész évben lehet sütni és enni, mert nagyon finom :-)
    Én vaníliás kiflinek ismerem, nagyon szeretjük :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm. Igen, az év bármelyik szakaszában megsüthető, mert tényleg nagyon finom. Sok hasonló néven forog ez a süti, de az íze a lényeg és hogy nagyon szeretjük.

      Törlés
  2. Nem kell ahhoz karácsonynak lennie, hogy ilyen finomságokat együnk! :-) Én bármikor megsütöm év közben, szeretjük.

    VálaszTörlés