2017. december 17., vasárnap

Mákos-fehércsokis kiflik

Az anyukámtól örököltem kifliformákat. Egyszer régebben sütöttem benne kifliket, de alig bírtam kiszedni őket a formából, így a többség csúnyácska, törött lett. Ez az élmény annyira meghatározó volt, hogy azóta nem  is sütöttem benne. Nemrég Aranytepsi oldalán rátaláltam ezekre a mákos-fehércsokis kiflikre. Nagyon megtetszett az ötlete, hogy a kifliformát csak formázásra használja és nem benne süti a  kiflit, hanem tepsin. Gondoltam ezzel a módszerrel kiiktathatom a kiflisütéssel kapcsolatos korábbi problémáimat. És tényleg, gyönyörű, formás kifliket csináltam, amelyek finomak is lettek. Az eredeti recepten picit változtattam, így is remek lett. Ha valaki mákos finomságra vágyik karácsonykor, akkor készítse el ezt az aprósüteményt. :)

Mákos-fehércsokis kiflik
Hozzávalók: (30-32 db-hoz)
A tésztához:
300 g teljes kiőrlésű tönkölyliszt
70 g darált mák
1 narancs reszelt héja
150 g zsír
1 tasak vaníliás cukor
1 késhegynyi sütőpor
100 g porcukor (én eritritet használtam)
pici tej (ha szükséges)

A mázhoz:
100 g fehércsokoládé
1 evőkanál vaj

Elkészítés:
A lisztet egy tálba kimérjük, majd hozzáadjuk a darált mákot, a sütőport, a porcukort, a reszelt narancshéjat és a vaníliás cukrot.  Az egészet jól elkeverjük, majd hozzáadjuk a zsírt és jól összegyúrjuk. Ha szükséges adunk, hozzá egy pici tejet.

A tésztát becsomagoljuk és 1 órára a hűtőszekrénybe rakjuk.

Ezután a sütőt előmelegítjük. Két gáztepsit sütőpapírral kibéleljük, egy szilikon formát pedig folpakkal. A tésztából kis darabokat tépünk, amit a kibélelt formába nyomkodjuk, úgy, hogy a tészta ne púposodjon ki belőle. A folpack segítségével kiemeljük a kiflit a formából és a sütőpapíros tepsire tesszük. Előmelegített sütőbe toljuk , ahol 10 perc alatt megsütjük.

A sütőből kivéve, hagyjuk egy pár percet a tepsin, mert ekkor a kiflik puhák és könnyen törnek.

A fehércsokit apróra tördeljük  és a vajjal vízgőz fölött megolvasztjuk. A kihűlt kifliket becsíkozzuk a fehércsokoládéval, majd sütőpapíron hagyjuk, hogy a csoki megdermedjen rajta.

Ezután légmentesen elzárva, fémdobozban tároljuk.






3 megjegyzés:

  1. De szépek lettek! Jó ötlet, hogy nem a formában sütötted, így nem kellett kínlódni a formából való kiszedésükkel :-)
    Nekem is vannak ilyen kis formáim, de nem nagyon használtam még. Talán majd most ezzel az eljárással...
    Még azt szeretném kérdezni, hogy a 70 dkg mák nem sok hozzá?

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm. Igen, ezzel az eljárással nem ragadnak bele a kiflik a formába. Pont emiatt eddig én se használtam ezt a kifliformát, de most már gyakrabban fogom. Ajánlom neked is ezt a módszert! :)
    Köszi, hogy szóltál tényleg elírtam a mák mennyiségét. Nem 70 dkg, az sok lenne, csak 70 g kell bele. Javítottam, köszi az észrevételt. :)

    VálaszTörlés