2017. november 21., kedd

Almás-mákos süti tökmagliszttel

Egy kevert reformsüteménnyel érkeztem, amely zöld, almás és mákos is egyszerre. Egyszerű elkészíteni és nem igényel sok időt. A receptet nem én kísérleteztem ki, itt találtam. Tény, hogy a színe kicsit szokatlan, de alakbarát és nagyon finom süti.

Almás-mákos süti tökmagliszttel
Hozzávalók:
A kevert tésztához:
4 tojás
18 dkg xilit
15 dkg liszt
13 dkg tökmagliszt
6 evőkanál olaj
1 kiskanál fahéj
3 dkg darálatlan szemes mák
1 kiskanál szódabikarbóna
A tetejére:
2 alma kockára vágva 


Elkészítés:
Az almát megpucoljuk és kockákra vágjuk.
A tojásokat az eritrittel habosra keverjük, hozzáadjuk az olajat, a kétféle lisztet, a fahéjat, a mákot és szódabikarbónát.  Az egészet összekeverjük, amíg egynemű masszát kapunk, végül beleforgatjuk az almakockákat. A masszát egy kizsírozott tepsibe öntjük és 180 fokon tűpróbáig sütjük, majd hagyjuk hűlni.


3 megjegyzés:

  1. Nagyon érződik a tökmag íze a süteményen? Egy ideje én is gondolkodom a tökmagliszt használatán, csak nem tudtam mennyire intenzív az íze.
    Amúgy a süti finomnak tűnik. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem érződik annyira a tökmagliszt íze a sütin. Próbáld ki bátran! Nekem bevált ez a lisztfajta, már többször is sütöttem vele. :)

      Törlés
    2. Köszönöm válaszod, kipróbálom én is a tökmaglisztet! :)

      Törlés