2015. október 23., péntek

Sütőtökös muffin

Helló sütőtök! Megkezdődött a sütőtökszezon nagy örömömre. Nekem nagy kedvencem, egyik sült tök után nyúlok a másikért. Most muffinokat sütöttem, bár nem ezt terveztem, de időhiány miatt csak erre futotta. Annyira idő szűkében voltam, hogy csak ez egy gyors fotó született róluk.  A recept nem saját, itt találtam. Bár én apróbb változtatásokkal készíttettem, nagyon finom, fűszeres lett.


Sütőtökös muffin
Hozzávalók:
150 g liszt
50 g teljes kiőrlésű rozsliszt
1 csomag sütőpor
1 teáskanál őrölt fahéj
fél teáskanál gyömbér
1/4 teáskanál őrölt szegfűszeg
csipet só
6 evőkanál olaj
100 g cukor
2 tojás
1 teáskanál vanília eszencia
180 g sütőtökpüré

Elkészítés:


A muffinsütő mélyedéseit kibélelem papírral, és a sütőt 200 fokra előmelegítjük.

Egy tálban összekeverjük a lisztet, a sütőport, a sót és a fűszereket.

Egy másik tálban elektromos habverővel a tojást habosra keverjük a cukorral. Ezután hozzácsorgatjuk az olajat, a vanília eszenciát és jól elkeverjük.  Végül hozzákeverjük a sütőtökpürét. Ezután egy fakanállal belekeverjük a száraz hozzávalókat is. Csak addig keverjük, amíg nem lesz egységes a massza. Ezután a muffinsütő mélyedéseit megtöltjük a masszával és előmelegített sütőben kb. 20 perc alatt készre sütjük a muffinokat.

4 megjegyzés:

  1. Finom lehet a fűszerekkel! Sütőtökből én is szoktam sütiket készíteni, nagyon jó alapanyag :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, az. A sütőtök finom csemege, sütibe is kiváló és nem utolsósorban nagyon egészséges is.:)

      Törlés
  2. Nagyon szép színük van! Én is odavagyok a sütőtökért, de csakis én négyünk közül. Azért néha kedvemre teszek és sütök magamnak! :-)

    VálaszTörlés
  3. Köszi. Színre és ízre is csodásak! :) A sütőtök igazi vitaminbomba, ajánlatos minél gyakrabban enni.

    VálaszTörlés