2015. október 16., péntek

Francia meggyes pite

Egy diós-meggyes sütit hoztam, melyre netes barangolásaim során találtam  rá, itt. Alul egy omlós tésztaréteg van, rajta lekvár (én meggyet használtam, hogy harmonizáljon a gyümölccsel), majd egy citromos-diós piskóta meggyel kirakva. Finom! :)



Francia meggyes pite
Hozzávalók:
Az omlós réteghez:
20 dkg liszt
10 dkg vaj
5 dkg cukor
1 mokkáskanál sütőpor
egy csipet só
1-2 evőkanál tejföl

5 dkg lekvár (én meggyet használtam)
3 cl rum

A diós-citromos piskótához:
5 tojás
15 dkg cukor
1 citrom
10 dkg dió
10 dkg liszt
1 mokkáskanál sütőpor

A rakományhoz:
kb. 50 dkg meggy
5 dkg cukor
1 mokkáskanál őrölt fahéj és szegfűszeg



Elkészítés:
Az omlós tésztával kezdjük. Először a lisztet összekeverjük a cukorral, a sütőporral, a csipet sóval, majd összemorzsoljuk a vajjal, és annyi tejfölt adunk hozzá, hogy összeálljon a tészta. A tésztát 30 percig hűtőben pihentetjük. Ha letelt az idő lisztezett munkalapon tepsiméretűre ( 20x30-as)  kinyújtjuk. A tepsit kivajazzuk, kilisztezzük, majd belehelyezzük a kinyújtott tésztát és 180 fokos sütőben 10-15 perc alatt megsütjük.

Az elősütött tésztát lekenjük a rummal elkevert lekvárral.

A piskóta elkészítése: A tojásokat kettéválasztjuk. A fehérjét kemény habbá verjük. A tojássárgákat a cukorral habosra keverjük, hozzáadjuk a citrom reszelt héját és a levét. A darát diót a lisztet és a sütőport összevegyítjük, majd a kikevert tojássárgájához adjuk. Ezután hozzáforgatjuk a felvert tojásfehérjét.  A diós-citromos piskótát a lekváros alapra simítjuk.

A meggyet kimagozzuk és kinyomjuk a levét.  A cukrot a fahéjjal és a szegfűszeggel összekeverjük, beleforgatjuk a gyümölcsöt, és sűrűn kirakjuk vele a diós piskótát.

A sütit visszatesszük a sütőbe a piskótamassza szilárdulásáig, kb. 30-35 percig sütjük (tűpróba!).

Kihűlés után kockára vágva találjuk, esetleg porcukorral megszórjuk.


4 megjegyzés:

  1. Mégis van még új a Nap alatt, ezzel a sütivel még nem találkoztam! :-) Nem csak jól néz ki, de annyira finom is lehet! Meggyes is, diós is, hmm...

    VálaszTörlés
  2. Finom szaftos lehet a sok meggytől! A dióval jó párost alkot :-)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon örülök, hogy ízlett Nektek, nagyon szép lett!

    VálaszTörlés