2015. május 31., vasárnap

Csokipudingos bukták muffin formában sütve - SAD! 32.



Ez alkalommal egy finom buktát hoztam, ezzel nevezek a SAD! 32. fordulójára.  Szeretek kelt tésztával dolgozni, a belőle készülő finomságok evését pedig langyosan nem bírom abbahagyni.  A kelt tészta azért klassz, mert rengeteg féle módon formázható. Én most muffin formában sütöttem.  Kalácslabdáknak is nevezhetném őket, de helytállóbbnak éreztem a bukta elnevezést, mert a közepükbe tölteléket rejtettem: csokipudingot. A bukta erénye, hogy számtalan töltelékkel készíthető, ízlésünk szerint tehetünk a tésztára túrót, lekvárt, almát vagy akár mákot is.  Bármivel is töltjük, nagyon finom. :) (Nekem ebből a mennyiségből 20 darab bukta lett).


Csokipudingos bukták muffin formában sütve
Hozzávalók:
A kelt tésztához:
40 dkg liszt
3 dl tej
3 dkg élesztő
5 dkg vaj
5 evőkanál cukor
csipet só
1 tojás sárgája
A töltelékhez:
1 csomag csokis pundingpor
4 dl tej
3-4 evőkanál cukor
A kenéshez:
1 tojás


Elkészítés:
Az élesztőt 1 dl langyos cukros tejbe felfuttatjuk. Közben egy nagy tálba szitáljuk a lisztet, hozzáadjuk a csipet sót és a maradék cukrot. A liszt közepébe mélyedést készítünk, beleöntjük a felfutott élesztőt, a maradék tejet, a tojássárgáját és a vajat. A hozzávalókat két kezünkkel alaposan összedolgozzuk, s selymes tapintású tésztát dagasztunk. Letakarjuk és meleg helyen 1-1,5 órán át kelesztjük. 

Közben a pudingport elkeverjük a cukorral és a 4 dl tejjel.  Megfőzzük, majd kihűtjük.  (Ne rakjunk bele több tejet, mert akkor híg lesz a puding.)

Ha a tészta megkelt, akkor lisztezett deszkára borítjuk, átdolgozzuk még egy kicsit, majd kinyújtjuk. A tésztából köröket szaggatunk, majd mindegyik közepére teszünk egy kiskanál pudingot (ne rakjunk bele túl sokat, mert kifolyik belőle a sütésnél), a tészta széleit összefogjuk, összenyomjuk, majd gombócot formázunk. Ezután kivajazott muffin formába rakjuk őket. 

A sütőt előmelegítjük. A bukták tetejét vékonyan lekenjük tojással, s letakarva hagyjuk kb. 20-25 percet kelni.  180 fokon megsütjük. Porcukorral megszórhatjuk a tetejét. (Nálam, ez most elmaradt.)


5 megjegyzés:

  1. Én is szoktam hasonlót sütni... csoda finom!! :P

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm a hozzászólásod. :) Igen, nagyon finom. :)

    VálaszTörlés
  3. Helyes kis bucik lettek, finom lehetett. :-)

    VálaszTörlés
  4. Milyen jó ötlet muffin formában sütni! Eszembe nem jutott volna kelt tésztánál. Nagyon jól néznek ki.

    VálaszTörlés
  5. De szép kis puffancsok! Jó ötlet formában sütni, így jól megtartják az alakjukat.

    VálaszTörlés