2015. április 12., vasárnap

Kadett szeletek - Váncza recept



Nem csak új receptek alapján sütök, tisztelője vagyok a régi recepteknek is. Két-három éve vettem pár száz forintért a Váncza-féle süteményeskönyvemet, s abból sütöttem szerdán ezt a finom lekváros-diós sütit. Szerintem abban mindenki egyetért, hogy a Vánzca-sütik finomak, ezek a szeletek pedig a dió és a sárgabarack verhetetlen párosa miatt isteniek. Bátran ajánlom kipróbálásra mindenkinek! :)

Kadett szeletek (Váncza recept)

Hozzávalók:
A tésztához:
20 dkg cukor
4 tojás
3 szelet reszelt csokoládé
10 dkg puha vaj/margarin
12 dkg liszt
fél csomag sütőpor


A tetejére:
4 evőkanál sárgabaracklekvár
4 tojásfehérje
5 dkg őrölt dió
fél csomag vaníliás cukor
8 dkg porcukor

Elkészítés:
A tojásokat szétválasztjuk, a fehérjéből kemény habot verünk. A sárgáját a cukorral habosra keverjük. Ezután a reszelt csokoládét, a lágy vajat hozzákeverjük, végül belekeverjük a sütőporral elkevert lisztet. Végezetül beleforgatjuk a tojásfehérjéből vert kemény habot.

Sütőpapíros tepsibe terítjük és előmelegített sütőben tűpróbáig sütjük (kb. 15-20 perc). 

A sütőből kivéve vékonyan megkenjük sárgabaracklekvárral. A 4 tojásfehérjéből a vaníliás cukorral és a porcukorral kemény habot készítünk, majd belekeverjük az őrölt diót. Ezt a habot simítjuk a lekváros tésztára. A sütit visszatesszük a langyos sütőbe és a habos réteget megszárítjuk. 





2 megjegyzés:

  1. De guszta szeletek! Ez valóban kicsit hasonlít az és londoni szeletemhez :-)
    Ez a Váncza féle könyv nekem is megvan, egy újabb kiadásban, de otthon megvolt a régi is, kiskoromban szerettem lapozgatni, tetszettek a kis képek benne :-)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jól néznek ki! Tetszenek. Én még nem próbáltam, de úgy látom érdemes lenne :)

    VálaszTörlés