2015. április 19., vasárnap

Epres rizsszeletek

Tavasz van, így egyre közelebb kerülünk az eperszezonhoz. Én már nagyon várom, hogy megjelenjen a piacon a finom eper. :) Múlt hét végén ezt a finom sütit készítettem, bár ez még fagyasztott eperrel készült. Természetesen készíthetjük más gyümölccsel is, például áfonyával, barackkal, szederrel vagy málnával is.  :)



Epres rizsszeletek

Hozzávalók:
A piskótához:
3 darab tojás
3 evőkanál cukor
3 evőkanál liszt

A rizses krémhez:
fél liter tej
pici só
15 dkg rizs
8-10 dkg cukor
1 csomag vaníliás cukor
2 dl habtejszín
1 tasak zselatin

A tetejére:
1 csomag színtelen tortazselé
eper

Elkészítés:
A tésztához a tojások sárgáját habosra keverjük a cukorral. A tojásfehérjéket keményre felverjük, majd óvatosan beleforgatjuk a sárgájába. Végül óvatosan a lisztet is hozzáadjuk.  A tésztát vajazott, lisztezett tepsibe terítjük, előmelegített sütőben kb. 10-15 perc alatt megsütjük. A tepsiben hagyjuk kihűlni.

A tejben a pici sóval puhára főzzük a rizst, majd a végén hozzáadjuk a cukrot és a vaníliás cukrot.

A tejszínt kemény habbá verjük, és óvatosan a tejberizshez keverjük. A zselatint feloldjuk egy pici vízben, majd felmelegítjük (nem szabad forrnia). A zselatinba elkeverünk két evőkanál tejszínes rizst, majd a többi krémhez keverjük.
A rizses krémet egyenletesen elterítjük a piskóta tetején, és kb. 30 percre hűtőbe tesszük, hogy kissé megdermedjen.
Közben a tortazselét elkészítjük a tasakon feltüntetett előírás szerint.
A rizses krém tetejét kirakjuk eperrel, bevonjuk a tortazselével, és tálalásig további 2 órára visszatesszük a hűtőbe.



5 megjegyzés:

  1. Fantasztikus sütemény, nagyon tetszik! Viszem is a receptet! :)

    VálaszTörlés
  2. De guszta az eperszemekkel!
    Az eper nálunk is kedvenc. Láttam már van a piacon, borsos áron. Én akkor szoktam csak venni, amikor már szabadföldi, és magyar :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát igen a hipermarketekben már kapható, de én is a finom, zamatos epret szeretem, ami magyar. :)

      Törlés
  3. Nagyon sokféle süteményt készítettem és fogyasztottam el életemben, de rizzsel kreáltat még nem kóstoltam. Az eper egyik kedvenc gyümölcsöm, jól illik a rizshez. Ellenben a krém receptjét olvasva, ez már ismerős, tejberizshez forgatom óvatosan a felvert tejszín és "ami éppen van" gyümölcsöt keverek hozzá- nagyon finom behűtve. Tehát ez is finom sütemény lehet!

    VálaszTörlés