2015. március 13., péntek

Szülinapi torta: Gesztenyés-mascarponés torta meggykrémmel

Február végén ünnepeltem a szülinapom, s ebből az alkalomból kreáltam magamnak és a családomnak egy finom gesztenyés tortát. Nem bonyolítottam túl a dolgot. Készítettem egy piskótát, kettévágtam, s lapok közé krémet tettem. Először jött a meggykrém, majd  rá az a gesztenyés-mascarponés  krém került, amit már korábban pohárkrém formájában elkészítettem, s megosztottam veletek. A torta külsejét is ezzel a gesztenyés krémmel vontam be. Sajnos nem lett olyan szép a teteje, mivel másnap fotóztam ekkora már a tetején a francia drazsé kissé megolvadt. Ennek ellenére nagyon finom volt, mindenkinek ízlett, a meggy és a gesztenye nagyon jó páros együtt. :)


Gesztenyés-mascarponés torta meggykrémmel (24 cm-es tortaformához)
Hozzávalók:
Piskótához:
8 db tojás
8 evőkanál cukor
8 evőkanál liszt

Meggykrémhez:
fél üveg meggybefőtt és a leve
1 csomag vaníliás pudingpor
3-4 kanál cukor

Gesztenyés-mascarponés krémhez:
25 dkg mascarpone
25 dkg gesztenyepüré
rum
5-8 dkg porcukor

Díszítésnek:
francia drazsé


Elkészítés: 
A tojásokat szétválasztjuk. A tojások sárgáját habosra keverjük a cukorral. Egy másik tálban a  tojásfehérjékből kemény habot verünk.  A habot óvatosan a tojássárgákhoz vegyítjük, és beleszitáljuk a lisztet.  A tésztát sütőpapírral borított vagy vajjal kikent, lisztezett tortaformába öntjük, simára egyengetjük, és mérsékelten előmelegített sütőben megsütjük. (tűpróbát végzünk)

A meggybefőttet kimagozzuk és a levével együtt összeturmixoljuk. A pudingport kikeverjük a cukorral és a meggyes turmixszal felfőzzük.

A gesztenyés krémhez a gesztenyepürét, a mascarponét a porcukorral és a rummal teljesen egyneművé keverjük. 

A kihűlt tortalapot kettévágjuk. A piskótalapra először a meggykrémet tesszük rá, majd a gesztenyés krémből is kenünk rá és befedjük a második lappal. A maradék gesztenyés-mascarponés krémmel bevonjuk a torta tetejét és oldalát. Francia drazséval díszítjük. 


6 megjegyzés:

  1. Egyrészt Isten éltessen sokáig! Másrészt nagyon guszti lett a tortád! Harmadrészt pedig hogy lehetsz ilyen fiatal?! :) :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon boldog születésnapot kívánok utólag! Nagyon szép és finom tortát készítettél! :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon finom lehetett a tortád, biztosan nekem is ízlett volna!
    Utólag nagyon boldog szülinapot kívánok! Ahogy látom a tortádon "szemtelenül" fiatal vagy :-) :-) :-) még a lányomnál is fiatalabb :-)
    Isten éltessen sokáig! További jó sütést!

    VálaszTörlés