2015. február 13., péntek

Narancsos-gesztenyés pite


Már rég sütöttem pitét, úgy döntöttem, hogy itt az ideje. A múlt héten szombaton egy finom narancsos-gesztenyés pitét készítettem, melynek receptjét én találtam ki. Egyszerű, nem igényel sok időt és nagyon finom. :)


Gesztenyés-narancsos pite
Hozzávalók:
A tésztához:
200 g liszt
100 g vaj
50 g porcukor
1 tojás
egy csipet só
fél kiskanál sütőpor

A töltelékhez:
250 g gesztenyepüré
1 dl tejszín vagy tej
1 csomag vaníliás pudingpor
4 dl narancslé



Elkészítés:
A tésztához a lisztet a vajjal összemorzsoljuk. Beleütjük a tojást, hozzákeverjük a sütőport, a sót, a cukrot, és tésztává gyúrjuk gyors mozdulatokkal.
Ezután kinyújtjuk akkorára, hogy egy piteformát ki tudjunk bélelni vele, majd a széleit nyújtófával levágjuk, és villával megszurkáljuk. A pite tésztáját 25-30 perc alatt megsütjük.
A töltelékhez a gesztenyemasszát a tejszínnel elkeverjük. Miután megsült a tészta, a gesztenyekrémet elterítjük rajta. A vaníliás pudingot kikeverjük 3 evőkanál cukorral, majd a narancslével felfőzzük. A kész pudingot a gesztenyére öntjük. Hagyjuk dermedni.

3 megjegyzés:

  1. Ebben minden kedvemre való, úgyhogy biztos nagyon finom lehet! Különleges, de jó kis párosítás a narancs és gesztenye! Kaphatok egy szeletkét?

    VálaszTörlés
  2. Jö párosításnak tűnik, milyen ötletes vagy :)

    VálaszTörlés