2015. január 19., hétfő

Női szeszély Katalintól

Ha van a fagyasztóban egy kis eltett tojásfehérjénk, ideális lesz a most következő habkönnyű sütihez. Ez a süti maga a mennyország, pihe-puha tésztán baracklekvár, annak tetején pedig édes habfelhő. Egyszer készítettem már ilyet, csak annak élesztős volt a tésztája. Most Katalin receptje alapján csináltam, amit nem bántam meg, máskor is így készítem. A tésztába tej helyett tejfölt tettem, a dió meg nálam lemaradt róla, de így is gyorsan fogyott a tányérról. :) Köszönöm Katalin. :)

Női szeszély
Hozzávalók:
A tésztához:
25 dkg liszt
1 cs. sütőpor
egy csipet só
12 dkg margarin (vagy vaj)
4 tojássárgája
4 evőkanál cukor
2 evőkanál tejföl
 
A tetejére:
sárgabarack lekvár
6 tojásfehérje
1 citrom reszelt héja
13 dkg porcukor
dió (én elhagytam)


Elkészítés:
A lisztet sütőporral, csipet sóval, elkeverjük, a vajjal elmorzsoljuk. A tojás sárgáját a kristálycukorral és 2 evőkanál tejföllel jól kikeverjük, majd a lisztes keverékhez öntjük, jól összegyúrjuk. A tésztát kinyújtjuk, kivajazott tepsibe tesszük és előmelegített sütőben 12-14 percig elősütjük.  

Közben a 6 darab tojásfehérjéből kemény habot verünk, apránként hozzáadjuk a porcukrot, majd a végén a reszelt citromhéjat is beletesszük. 

A félig megsült tésztát megkenjük a sárgabaracklekvárral, és rásimítjuk a habot, majd visszatesszük a sütőbe és mérsékelt tűzön kb. 15 perc alatt készre sütjük. (A habra sütés előtt szórhatunk durvára vágott diót, nekem most nem volt itthon. )


7 megjegyzés:

  1. De szépek lettek! Örülök, hogy megcsináltad a receptem után :-) Jövök megkóstolni :-)

    VálaszTörlés
  2. Milyen jó lenne, ha most előttem lenne a sütis tál, simán eltüntetnék egy-két (három) szeletet. ;)
    Nagyon guszta lett!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jól néz ki, tetszetős süti! Kaphatok egy szeletkét?

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm. :) Küldöm Nektek fénypostával. :)

    VálaszTörlés
  5. Jaj de rég sütöttem ilyet. Amilyen egyszerű sütemény, annál finomabb és mutatós :))

    VálaszTörlés
  6. De szép! s olyan jó habos, ahogy én szeretem! Nálam mindig van maradék tojásfehérje, így jól jön nekem is ez a recept. Elviszem! :-)

    VálaszTörlés
  7. Ami jó, az jó!!!! Szuper sütemény-költemény :)

    VálaszTörlés