2015. január 9., péntek

Diós muffin aszalt vörösáfonyával és fehércsokoládéval



Egy szaftos diós muffint hoztam. Már rég sütöttem muffint, pedig szeretem, mivel gyorsan elkészíthető, ráadásul ezerképpen variálható. Most egy diósat sütöttem, az ihletet ez a muffin adta. Nem volt itthon zabpehely, így helyette a karácsonyi sütkérezésből megmaradt diót tettem a tésztába. A fehércsoki nem látszik rajta, de benne van. Nagyon finom lett, egy délután elfogyott az összes. :)


Diós muffin aszalt vörösáfonyával és fehércsokoládéval
Hozzávalók:
  • 20 dkg liszt
  • 2 dl tejföl
  • 10 dkg nádcukor
  • 10 dkg vaj
  • 5 dkg fehér csokoládé
  • 5 dkg aszalt vörösáfonya
  • 10 dkg darált dió
  • 2 tojás
  • 2 evőkanál vaníliás cukor
  • fél csomag sütőpor
  • 1/2 tk szódabikarbóna
 Elkészítés:
A tojásokat kikeverjük a cukrokkal, a puha vajjal, hozzákeverjük a tejfölt, a diót majd a szódabikarbónával és sütőporral elkevert lisztet. Végül beleforgatjuk a tésztába az apróra vágott csokoládét, és a felaprított aszalt vörösáfonyát is.
A muffinsütőt papír kapszlikkal kibéleljük és a tésztát a formába kanalazzuk. A sütit előmelegített sütőben 30 perc alatt megsütjük. (tűpróbával ellenőrizzük!) 


1 megjegyzés: