2014. november 16., vasárnap

Snickers tepsis sütemény



A snikers az egyik legnépszerűbb édesség, amely a legédesebb, legtöményebb csoki címét is elnyerhetné. Amikor itt megtaláltam a snikers egyszerű, tepsis változatát, rögtön tervbe is vettem az elkészítését, mivel a népszerű csoki ízeit hordozza ugyanakkor nem tömény, nem cukorsokk, s nem utolsósorban könnyű elkészíteni. A múlt hétvégén meg is sütöttem. A snikers ugye egy mogyorós karamellás csokis finomság, s az eredeti receptből hiányoltam a karamellát, ezért mivel nagy pudingrajongó vagyok a csokimáz alá tettem egy réteg karamellpudingot. Aki nem szereti annyira a pudingot, tehet rá másfajta karamellás réteget is. Nekünk így nagyon ízlett, a mogyoróvaj klasszul érződik a tésztáján, rajata pedig a karamell és a csoki együtt nagyon pazar.  Én egy kisebb tepsiben sütöttem, így az eredeti recepthez képest a hozzávalókat megfeleztem, s most így írom le. 


Snickers tepsis sütemény
Hozzávalók
A tésztához:
300 g liszt
125 g cukor
60 ml olaj
1,25 ml szénsavas ásványvíz
1 csomag vaníliás cukor
1 csomag sütőpor
2 tojás
2 evőkanál mogyoróvaj
2 evőkanál nutella

A pudinghoz:
2 csomag karamellás puding
8 dl tej

A tetejére
csokimáz
 

Elkészítés:
A tojásokat felverjük a cukorral, a vaníliás cukorral, majd hozzáadjuk az olajat, a szénsavas ásványvizet. Ezután a sütőporral elkevert lisztet hozzákeverjük. Ezt követően a tésztát kettévesszük. Az egyik felébe 2 evőkanál mogyoróvajat, a másik felébe 2 evőkanál nutellát keverünk. Egy kivajazott, kilisztezett tepsibe először beleöntjük a világosabb, majd a sötétebb tésztát és 170 fokos sütőben 20 perc alatt megsütjük. 

A két pudingporból szokásos módon pudingot főzünk, melyet a kihűlt tésztára öntünk. A sütit tetejét csokimázzal bevonjuk.



6 megjegyzés:

  1. Mivel szeretjük a snickerset ezért vittem is a receptet, mert nagyon guszta lett! Tetszik! :)

    VálaszTörlés
  2. Á, nagyon finom süti lehet! Nagyon csábító. :)

    VálaszTörlés
  3. Pazarul néz ki, az tény, el is csábultam! ;-))

    VálaszTörlés
  4. Amilyen egyszerű az elkészítése, annál finomabb lehet :))

    VálaszTörlés
  5. Engem is levett a lábamról:-)

    VálaszTörlés