2014. szeptember 4., csütörtök

Vidám sárgabarckos linzerek

A lekváros linzert valószínűleg mindenki ismeri, igazi nagyiféle békebeli édesség, örök favorit, sohasem lehet megunni. A hagyományos linzert vidám süteménnyé változtattam egy smiley kiszúró segítségével.  Körülbelül egy hónapja szereztem be a formát, s úgy éreztem itt az ideje, hogy kipróbáljam.  
A jól bevált, hagyományos összetétel alapján készítem a linzert: 1 rész cukor, 2 rész zsiradék, 3 rész liszt. Annyira puha, hogy egyszerűen ellenállhatatlan. A mesés ízű omlós aprósütemény bármely alkalomkor megállja a helyét.  A linzer azért jó választás, mert olyan lekvárral tölthetjük, amilyet szeretnénk. Én a házi készítésű sárgabaracklekvárra esküszöm, s azzal ragasztottam össze a mosolygós linzereket. :)



Sárgabarckos linzer
Hozzávalók:
A tésztához:
30 dkg liszt
20 dkg vaj vagy rama
10 dkg porcukor
1 tojássárgája
1 cs. vaníliás cukor
1 teáskanál sütőpor
2 evőkanál tejföl

Tölteni:
sárgabaracklekvár 

Elkészítés:

A lisztet a porcukorral, a sütőporral, a vaníliás cukorral összekeverjük. Belemorzsoljuk a vajat, hozzáadjuk a tojássárgáját, a tejfölt és gyors mozdulatokkal összegyúrjuk. A tésztát betesszük a hűtőbe pihenni kb. egy órára, de legalább 30 percre.
A tésztát lisztezett deszkán kinyújtjuk, és a kiszúróval formára szaggatjuk őket. A linzereket sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük, és előmelegített sütőben közepes hőfokon 10 percig sütjük. Amikor a linzerek kihűltek, lekvárral összeragasztjuk őket. Ízlésed szerint vaníliás porcukrot szitálunk a tetejükre.





1 megjegyzés: