2014. szeptember 20., szombat

Áfonyás-mákos-joghurtos szelet



Ma délelőtt mikor szétnéztem a hűtőben találtam egy kis doboz fagyasztott áfonyát, s úgy gondoltam ideje lesz felhasználni. Egy könnyű, joghurtos sütit készítettem belőle, melynek ötlete, receptje az alábbi oldalról származik: http://flamcsi.blogspot.hu/2014/08/vegre-rend-van-es-tisztasag.html
Az eredeti receptben  szereplő szénhidrátcsökkentett alapanyagokat kicseréltem,  a szeder helyett pedig áfonyát használtam. Ha egy kicsit több áfonya kerül a krémbe, akkor élénkebb színű lett volna. De ettől függetlenül is nagyon finomra sikeredett. A mák és az áfonya csuda jó együtt, ezenfelül a tejszínhabos joghurtos krém az egyik kedvencem, így ezt a könnyed sütit még biztos elkészítem. 


Áfonyás-mákos-joghurtos szelet 
Hozzávalók:
A piskótához:
10 dkg darált mák
15 dkg finomliszt
15 dkg joghurt
10 dkg vaj
3 tojás
10 dkg cukor
1 tk szódabikarbóna
1 citrom reszelt héja

A krémhez:
45 dkg áfonya
10 dkg porcukor
25 dkg joghurt
3 dl tejszín
20 g zselatin
1 citrom leve

Elkészítés: 
A piskótához a puha vajat habosra keverjük a cukorral. Hozzáadjuk egyesével a tojásokat, ezt követően a joghurtot, majd a mákot és legvégül a szódabikarbónával és csipet sóval elkevert lisztet. Belekeverjük a reszelt citromhéjat is. Sütőpapírral bélelt 20x30 cm-es tepsibe simítjuk a tésztát. 160 fokra előmelegített  sütőben kb. 20 perc alatt megsütjük.
Ha megsült, kivesszük a tepsiből, lehúzzuk róla a sütőpapírt, és rácsra tesszük hűlni. Ha kihűlt, óvatosan félbe vágjuk a tésztát.
Közben elkészítjük a krémet is. Az áfonyát botmixerrel pürésítjük, elkeverjük a cukorral, joghurttal és a habbá vert tejszínnel. A citromlevet 4 evőkanálnyi vízzel langyosra melegítjük, majd elkeverjük benne a zselatint. A krémhez keverjük.
Az alsó piskótalapot visszatesszük a tepsibe, és ráöntjük a krémet, majd rátesszük a felső piskótalapot. Ezután a sütit betesszük a hűtőbe, hogy 3-4 óra alatt megdermedjen.
Tálaláskor porcukorral megszórjuk.


4 megjegyzés:

  1. Nagyon szép lett, és biztosan nagyon finom is! :)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm. :) Annyira finom, hogy a mai napot csak egy kocka érte meg. :)

    VálaszTörlés
  3. Gyönyör színe lett, finom is lehet így ránézésre :-) Nagyon szép szeleteket vágtál, el is hiszem, hogy gyorsan elfogyott :-)

    VálaszTörlés