2014. augusztus 17., vasárnap

Csokoládés gombocska



Egy finom csokis aprósüteményt készítettem, amelyet Gabriella blogjában találtam. Egyszerű, kis aranyos sütikék, melyeket délutáni teázáshoz, kávézáshoz bátran kínálhatunk. Az enyémek nem olyan szépek, mint Gabrielláé, de nagyon finomak. :)


Csokoládés gombocska
Hozzávalók:
- 12,5 dkg puha vaj
- 10 dkg porcukor
- 2 tojássárgája
- 25 dkg sima liszt
- csipet só
- 2 kanál víz
- 10 dkg tejcsokoládé (én étcsokoládét használtam)

Elkészítés:
1. Felverjük a vajat a cukorral és a tojássárgákkal. Ehhez hozzáadjuk a vizet, a csipet sót, majd a lisztet és összegyúrjuk. A tésztát 30 percre a hűtőbe tesszük pihenni. :)
2. Ezután kis golyókat formázunk a tésztából. Mindegyik golyó közepébe nyomunk egy kis lyukat az ujjunkkal. (Nekem picit nagyok lettek a lyukak, de így több csoki fért a mélyedésbe. :) )
3. Előmelegített 180 fokos sütőben világosra sütjük. Amikor már kezd a széle picit barnulni, akkor már jó. Nekem körülbelül 15-20 percig sültek.
4. A csokit vízgőz felett megolvasztjuk és a kihűlt tésztagolyók közepére csorgatjuk a lyukakba.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése